VVD Kandidaten voor de gemeenteraad gezocht

In 2022 zijn de verkiezingen voor de gemeenteraden. Lid zijn van een gemeenteraad is meepraten en meebeslissen...voor het belang van je gemeente en de inwoners.

Het gaat goed met de VVD en daarom zijn wij op zoek naar mensen die hieraan mee willen werken. Hoe meer zetels in de vijf gemeenteraden, hoe beter. Maar veel VVD-zetels in de raad betekent eerst veel kandidaten op de lijst. Dat is de taak van het netwerkbestuur van VVD Brainport Regio. Voor alle vijf inliggende gemeentes.
Om voldoende goede kandidaten te hebben voor deze vijf lijsten in ons netwerk, is het belangrijk om op tijd te weten wie zich graag kandidaat wil stellen.

Het netwerkbestuur wil graag in gesprek met eenieder, die wel in haar of zijn gemeenteraad zou willen plaatsnemen. We nodigen je uit je belangstelling te melden, ook als nog niet zeker weet of je in de gemeenteraad zou willen. We zullen binnenkort met belangstellenden uit ons netwerk een digitale kennismakingsavond organiseren. Vervolgens gaan we een aantal cursussen geven om voorbereid te zijn; iedereen kan die volgen.

De cursussen die we gaan organiseren, zijn:

• Liberalisme. Hierin komen de uitganspunten van de VVD uitgebreid aan de orde.
  • GemeentefinanciĆ«n. Goed financieel beleid is de basis voor een goed functionerende gemeente.
  • Discussietechnieken. Hoe breng ik standpunten over op een manier dat ik anderen kan overtuigen.
  • Gemeenteraad. Welke middelen staan mij ter beschikking als ik raadslid ben en hoe ga ik daarmee om, inclusief een simulatie van een raadsvergadering.

Lijkt het je leuk? Schroom dan niet en meld je aan! Dit kan per e-mail naar secretaris@brainportregio.vvd.nl. Wij kijken uit naar de eerste ontmoeting.