Nuenense VVD-fractievoorzitter Gaby Scholder kandidaat Provinciale Staten

Gaby Scholder, fractievoorzitter voor de VVD in de Nuenense Gemeenteraad, is volgend jaar kandidaat voor de Provinciale Staten. Scholder (67) staat op de kieslijst van de liberalen op een verkiesbare plaats dertien. Naast haar politieke functie is Gaby Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand (BABS). Tot 2017 was Gaby zelfstandig ondernemer.

Na vijf jaar in de Raad van Nuenen c.a. wil Gaby de stap naar de Brabantse Staten zetten.
Scholder: “Het werk in de Raad geeft mij de mogelijkheid om iets te betekenen voor Nuenen en haar kerkdorpen. Het geeft me veel voldoening om  juist datgene te doen wat het beste is voor de toekomst van Nuenen c.a.”

Gaby Scholder wil nu de stap naar de Provinciale Staten maken. “In de Brabantse Staten kan ik nog meer doen voor Nuenen c.a. en binnen de regio Brainport Eindhoven. Het gaat geweldig met de regio, maar er blijven grote uitdagingen. Denk bijvoorbeeld aan wat er in onze regio speelt: de verkeersproblemen, de drugsproblematiek en het tekort aan betaalbare woningen voor senioren en voor onze jeugd. In de Staten kan ik meedenken in oplossingen voor deze uitdagingen en er ook iets aan gaan doen.”